Monday 7 January 2013

'AMANAT HAJI HADI' PENJELASAN SEBENAR














                                  penjelasan sebenar amanat haji hadi





assalammualaikum dan salam sejahtera  para pembaca sekalian.
isu sekarang ini semakin menjadi jadi dinegara kita.dilihat isu ini dibangkitkan oleh sesetengah pihak.kidal bukan nak berpolitik,tapi hendak merukaikan apa yang patut diketahui.'AMANAT HAJI HADI' yang kita ketahui,adakah amanat itu dibuat oleh haji hadi??atau direka oleh pengikut haji hadi sendiri?itu persoalan yang harus kita ketahui.bukan menghukum seseorang itu tanpa ada usul periksa.jika kita ketahui cerita yang betul dan pasti kita adalah orang yang bijak.bukan menuduh tanpa usul periksa.anda semua lihat vedio yang dirakam sendiri oleh kawan kidal semasa kawan kidal mendengar ceramah oleh orang pas sendiri.kita harus dengar dengan teliti dan buatlah kesimpulan.jadilah seorang manusia yang bijak.

kita lihat 'amanat haji hadi' yang diperkatakan sekarang ini.





ADAKAH AMANAT TERSEBUT DITULIS OLEH HAJI HADI?
ADAKAH DIA MENGATAKAN BN/UMNO KAFIR?
KITA TENGOK AYAT ITU BETOL BETOL.


Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.
Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.
Sekarang ini adakah kita rasa haji hadi mengatakan orang umno kafir?
adakah haji hadi mengkafirkan orang sokong umno?
ayat warna kuning;bergantung pada allah dengan menghadapi puak puak ini dan kalau kita mati,kita mati syahid.secara defnisinya kidal percaya bahawa kalau kita perangi orang yang menzalimi kita dan pertahankan maruah kita,kita mati syahid,kalau diikutkan bahawa apabila seseorang pergi kesekolah dan dalam perjalanannya itu,dia mati,maknanya mati syahid kerana perginya itu untuk mencari ilmu.dalam bab syahid anda perlu belajar ilmu untuk mengetahui.kalau tak tahu,duk diam,jangan bagi komen yang tak tahu..jangan jadi bodoh sombong.
ayat merah;tapi kita menjadi kafir kerana politik suku,agama suku. anda faham makna politik suku dan agama suku.
kalau dalam politik kita rasuah,menjadi pemimpin yang tak adil,makan hasil rakyat.
dalam agama,makna agama suku,nak sembahyang,sembahyanglah,ta mau tinggal..macam tu kew agama kita ajar????itulah yang harus kita ketahui..
sebenarnya kita harus ingat bahawa kita pimpin diri kita dahulu,baru lah pimpin rakyat.

0 comments:

sertailah kami.

nuffnang ads


Blogger Backgrounds
 

Kidal nak cer nie!!!!!! Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008